วิธีดูพระ (ทรงเครื่อง)

sr
ติดตาม ผู้ติดตาม 
ติดต่อ

วิธีดูพระ (ทรงเครื่อง)


We have (got/given/handed) Buddhistic amulets or talismans for protection and charm eversince we are born. Some amulets are passed on as heirloom in family for many generations. There are never questions about authenticity of the amulets. Real or fake, blessed or not-secrated, valuable or worthless,... Amulets are about belief and spirituality, not about materials or arts collection. Amulets are more than "placebo" pills for the mind. But amulets are not "medicine" for the body either. We can choose to be Buddhists with amulets around our necks. We can choose to be Buddhists with the Buddha's Teaching in our daily life. We do not question our friends nor others about their spiritual belief. Theravada or Zen or any religion they belong, amulets or pendants or trinkets they wear, insignia or memorabilia or gadget device they choose,... Personal differences or preferences also about belief and spirituality, not about logics or correctness. Personality is expressed through the way we choose to "profile" ourselves externally. Personality is also perceived by others to be the "real" character under cover. We can choose to profile ourselves as warm friendly, helpful and honest person. We can choose to show ourselves as strong, powerful and rich. We can show ourselves in myriad ways -- not just good or bad; or real or fake;...


Now we can read this:
มีพระคล้องคอ...ทหารปลอดภัย???
http://thaipost.net/?q=มีพระคล้องคอทหารปลอดภัย

"...นี่คือพระจริงหรือพระปลอม
นี่คือคนเป็นพระแต่ผ้าเหลืองที่ครองอยู่หรือเปล่า
หากบรรพชิตมีพฤติกรรมเยี่ยงนี้แล้ว เราจะบัญญัติศาสนาพุทธให้เป็นศาสนาประจำชาติ..ไปทำไมกัน...
"


ใช่กิจของสงฆ์หรือไม่
https://www.gotoknow.org/posts/601870 --> http://www.posttoday.com/social/general/416854


ชีวิตที่พอเพียง 2603. ยุคสับสน..... อ่านต่อได้ที่: https://www.gotoknow.org/posts/601872


We have now come to reflect on our society or environment that influences our lives. A question we are asked to decide. After our decisions, we shall have to act. Whichever way we choose to do or believe will change our ways of lives and in turn change our society and environment.


Staying undecided is to allow "lobbyists" to gain control over our lives. So reflect and decide carefully. May "right view" be our guide.

บันทึกนี้เขียนที่ GotoKnow โดย  ใน SR's Lookouts



ความเห็น (3)

sr
IP: xxx.166.171.218
เขียนเมื่อ 

Reading these (below) in a newspaper and noting several more articles on the same topic, it seems that we have come to face Thailand's greatest 'dividing range'. A real obstacle on the way to 'Golden Age' society that Thailand have been striving for. Thailand had been held back by corruption, confusion and foreign policies. And now this!

http://thaipost.net/?q==กระพือโหมไหม้ให้วายวอด :
...ดูกรภิกษุทั้งหลาย คำว่า "พรานเบ็ด" นี้เป็นชื่อของมารใจบาป คำว่า "เบ็ด" เป็นชื่อของลาภ สักการะและชื่อเสียง ภิกษุบางรูปยินดี พอใจ

ลาภ สักการะและชื่อเสียงที่เกิดขึ้นแล้ว ภิกษุนี้เรากล่าวว่า กลืนเบ็ดของมารได้รับทุกข์ ถึงความพินาศ อันมารใจบาปพึงทำได้ตามความพอใจ

ภิกษุทั้งหลายลาภ สักการะและชื่อเสียง ทารุณ เผ็ดร้อน หยาบคาย เป็นอันตรายแก่การบรรลุธรรมอันเกษมจากโยคะ ซึ่งไม่มีธรรมอื่นยิ่งไปกว่า อย่างนี้แล ฯ...

จากพระไตรปิฎก เล่มที่ ๑๖ พระสุตตันตปิฎก เล่มที่ ๘ สังยุตตนิกาย นิทานวรรค ๒.พฬิสสูตร


...เมื่อวันมาฆบูชา เห็นบีเอ็มดับเบิลยู ซีรีส์ 7 ทะเบียน ขม 99 จอดเทียบปะรำพิธี ที่พุทธมณฑล ก็เข้าใจขึ้นไปอีกระดับครับว่า สมเด็จพระมหารัชมังคลาจารย์ (ช่วง วรปุญฺโญ) เจ้าอาวาสวัดปากน้ำ ภาษีเจริญ ผู้ปฏิบัติหน้าที่สมเด็จพระสังฆราช และกรรมการมหาเถรสมาคม ท่านมีความชื่นชอบรถยนต์เป็นพิเศษ...โอนย้ายทะเบียน ขม 99 จากรถเบนซ์โบราณคันที่จอดนิ่งสนิทในพระมหาเจดีย์ วัดปากน้ำ มาแปะหัว-ท้ายรถ บีเอ็มดับเบิลยู ซีรีส์ 7

เป็นที่รู้กันครับว่าทะเบียนเลขสวยนั้น เจ้าของรถต้องการครอบครองเพื่อ เสริมบารมี เป็นมงคลแก่ชีวิต พูดง่ายๆ มันคือเลขเศรษฐี...หากเป็นเลขประมูลก็ทุ่มไม่อั้น หลักล้านก็ยอม นั่นเป็นเรื่องกิเลสของฆราวาส...

More commentary in

http://thaipost.net/?q=สังฆาวิบัติ
http://thaipost.net/?q=เมื่ออลัชชีประกาศ-เสือโล้นบุก

เขียนเมื่อ 

Let read this:

พระไตรปิฎก เล่มที่ ๑๐ พระสุตตันตปิฎก เล่มที่ ๒ ทีฆนิกาย มหาวรรค มหาปรินิพพานสูตร . พระไตรปิฎกฉบับสยามรัฐ. [ออนไลน์] http://www.84000.org/tipitaka/pitaka_item/v.php?B=... [๑๑๒]-- [๑๑๖]

It is forgotten by people including many monks.

sr
IP: xxx.185.242.202
เขียนเมื่อ 

บวชทำไม-ทำบุญกับใครได้บุญ?
http://thaipost.net/?q=บวชทำไม-ทำบุญกับใครได้บุญ
... "ดูกรภิกษุทั้งหลาย.......
พรหมจรรย์นี้ เราประพฤติมิใช่เพื่อหลอกลวงคน
มิใช่เพื่อให้คนทั้งหลายมานับถือ
มิใช่เพื่ออานิสงส์ลาภสักการะและความสรรเสริญ
มิใช่จุดมุ่งหมายเพื่อเป็นเจ้าลัทธิและแก้ลัทธิอย่างนั้นอย่างนี้
มิใช่เพื่อให้ใครรู้จักว่าเป็นอย่างนั้น-อย่างนี้
ที่แท้...พรหมจรรย์นี้ เราประพฤติ ............
เพื่อสังวระ คือความสำรวม
เพื่อปหานะ คือความละ
เพื่อวิราคะ คือคลายความกำหนัดยินดี และ
เพื่อนิโรธะ คือความดับทุกข์"...