Nasihat Qosirah ba’da Dhuhri

  Nasihat Qosirah ba’da Dhuhri (masjid Al-haromai)  

Nasihat Qosirah ba’da Dhuhri

 

Setelah sholat berjamaah di masjid Al-haromai, rector Jamiah mengadakan nasihat qosirah buat para jamaah dengan tajuk yang paling popular yaitu university dengan ilmu dan amal. Dalam isi yang telah disampaikan beliau mengutarakan elemen -elemen lmu dan mengutamakan ilmu dan amal yang harus selalu didampingi.

Sebuah instansi atau institusi akan berjaya harus berdasarkan dan dilandasi dengan ilmu yang tinggi serta amal yang benar lagi ikhlas. Oleh demikian jika lembaga pendidikan kita ini yang selalu membawa nama agama dari Ilahi harus tidak dapat terpisah dari dua sumber tersebut, diutamakan sebuah lembaga yang akan didirikan sebuah tiang menara yang tinggi sekitar 60 meter pasti asasnya atau tunjangnya juga harus dalam dan kukuh, mungkin dalamnya sekitar 20 meter sehingga dapat menjaga kestabilan menara yang tinggi tersebut.

Oleh demikian, mulai detik ini marilah kita semua baik guru/pengsyarah, pegawai kaki-tangan atau staf juga mahasiswa/mahasiswi semua mari lah kita mulai membina kesuksesan kita dengan ilmu amal dan niat yang ikhlas demi kejayaan kita bersama.

Walloh hu a’lam

 

บันทึกนี้เขียนที่ GotoKnow โดย  ใน Tasanjenga

คำสำคัญ (Tags)#nasihat qosirah

หมายเลขบันทึก: 121501, เขียน: 23 Aug 2007 @ 13:41 () , แก้ไข, 11 Feb 2012 @ 20:01 (),  | , สัญญาอนุญาต: สงวนสิทธิ์ทุกประการ, ความเห็น: 1, อ่าน: คลิก
บันทึกล่าสุด


ความเห็น (1)

ubaidilah yusof malaysia
IP: xxx.173.186.241
เขียนเมื่อ 

saya berasa bersyukur dengan adanya nasihat seperti ini kepada saya,hamba yang selalu penuh dengan maksiat.saya berharap agar ustaz/abang2 nasihatilah saya dengan sebagaimana cara/rupa pun.samaada dengan menghantar email atau sebagainya